יום רביעי, 30 בנובמבר 2016

נערי הסווינג-ביקורת

פוסט 3:ביקורת על הסרט נערי הסווינג
עלילת הסרט:
עלילת הסרט מתמקדת במספר נערים החיים בגרמניה טרום מלחמת העולם השנייה בשנות ה30 של המאה הקודמת. גיבורי הסרט הם פטר ותומס שני נערים בני 17 שמכורים ואוהבים לשמוע את מוסיקת הסווינג. זוהי מוסיקה קצבית אמריקאית שהיה נהוג לשמוע אותה בבריטניה ובארצות הברית. בגרמניה מוסיקה זו נחשבה כנחותה וכמוסיקה של כושים ויהודים. השניים מתמודדים מול לחץ חברתי שבסיסו השתרשות המבנה ההירכי של הנאצים בגרמניה. הסרט מלווה רומנטיקה אכזבות וגם לעיתים הומור ציני. הקונפליקט שאיתו מתמודדים תומס פטר וחבריו הוא האם לזכות בטובות הנאה ואף להציל את משפחתם ולהצטרף לתנועה הנאצית או להשאר כאוהבי מוסיקת סווינג ובכך להיות חופשיים כפי שנפשם חפצה. הדומיננטיות במהפך הסרט הוא הקונפליט של תומס שעובר תהליך של אוהב סווינג ובסוף הסרט הופך לנאצי ומסגיר לגסטאפו את בני משפחתו ואת חבריו לסלון הריקודים. המהפך מלווה בסממנים חיצוניים כגוון גזירת השיער הארוך והתאמה החיצונית למראה המקובל באותה תקופה.
הקשר בין הסרט לאידיאלוגיה הנאצית:
האידיאלוגיה הנאצית כפי שבאה לידי ביטוי בסרט היא הערצת המנהיג בצורת אבסולוטית, לבוש מתאים, התנהגות מותאמת לצרכי התנועה, גזענות אלימות שימוש בכוח ביטול החוק והתאמתו רק לצורכי המנהיג והתנועה האידיאלוגיה באה לידי ביטוי בביגוד החיצוני באוצר המילים ובמוסיקה שהיו שליילים מבחינת הנאצים.
הידע שרכשתי על תנועות הנוער הנאציות הוא שנוער זה עבר שטיפת מוח עוד מהילדות כדי לעמוד בערכים של התנועה הנאצית לשרת אותה ללא מסור פנים לכבד אך ורק את הגזע הארי ולהשמיד את היהודים לכל מי שזר לאידאלוגיה הנאצית.
פרשנות אישית על הסרט:
פרשנות אישית שלי היא שהסרט עשוי בצורה טובה מכיוון שהוא ממחיש בצורת עקבית את שטיפת המוח שעוברים הנערים באותה תקופה כנגד רצונם. הדרך שבה הנערים עוברים שינוי גורם להם אפילו להלשין על משפחתם (ראה מקרה תומס).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה